2014. január 13., hétfő

Családi receptek – frissítve IV. Ronda, de finom. A virsli puding.



Életemnek voltak szakaszai, amikor édesanyámnak több fronton is komoly fejtörést okoztam. A kamaszkori – nemegyszer rémálomba hajló – szárnypróbálgatások mellett hosszú időn keresztül jelentős élelmezési problémát is jelentettem. A probléma persze viszonylagos, hiszen az általam fogyaszthatónak ítélt ételek száma a tizet nem haladta meg, ezekből variációkat létrehozni és cseperedő testem ellátni viszont biztosan nem volt könnyű. Az eredményt ki-ki döntse el maga… Nos, az egyik ilyen – vagy talált, vagy kínnal kiötölt – recept a virsli puding. Már a névtől is elszörnyedtem, mert puding alatt én akkor a jól bevált zacskós kiválóságokat, maximum a poharas retteneteket értettem. De elkészült a mű, nagyvonalúan azonnal felvettem az általam fogyaszthatónak ítéltek listájára. Könnyen összedobható, ráadásul ehető valamiről beszélünk, ami anno egy válogatós egyén igényeit kielégítendő született, de némi módosítással időnként ma is előveszem. Az alapváltozat emlékeim szerint trappista sajtot és bizonnyal ketchupöt tartalmazott, tőlük azért megváltam, a receptet némileg módosítottam.

Virsli puding

Személyenként másfél pár virslit karikázok, félreteszem. A szokott módon, fél liter tejből besamelt főzök, sóval, borssal, lehelet szerecsendióval ízesítem. A megfelelő állagot elérvén lehúzom a tűzről, az originál trappista helyett 10-10 dkg frissen reszelt parmezánt és cheddart keverek bele. Télvíz idején egész konzervparadicsomból, egyebekben friss változatból mártást főzök, mert azért ez mégiscsak jobb, mint a ketchup… Jénaiba rétegesen leterítem a mártásokat, közéjük szórva a virsli karikákat. Tetejére még kerülhet némi parmezán, sütőben csak összemelegítem, a sajtot olvasztom. Kedvem szerint esetleg kenyeret eszem hozzá és merengek válogatós korszakom eme relikviája felett. Köszi mutter!


Virsli puding, a'la mutter.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése