2013. június 10., hétfő

Spárga búcsú



A szezon gyorsan lepörgött, szomorúságra azért nincs ok, talán végre tényleg beköszönt a nyár, gyümölcsökkel, zöldségekkel, gombákkal, hőség miatt fogyasztott könnyű rozékkal, reduktív fehérekkel. A spárgát a következő évadig (az egész évben hozzáférhető, méregdrága dél-amerikai változatokban nem hiszek) szívünkben őrizzük, két, gyümölcsös változattal állítva méltó emléket. Mert a spárga nagyszerűen megfér az ugyancsak szezonális virágzást élő eperrel (alias szamóca), a lassan ízes formájában hozzáférhető paradicsommal. Könnyű „levest”, előételt ért a kombináció.
                              

Szamócás paradicsomvíz spárgával (négyszemélyes adag)

A paradicsomvíz készítése csak első látásra tűnik macerának. A tavalyi ötletet némiképp továbbfejlesztve, az ízvilágot gazdagítva, a másfél kiló, aprított paradicsomhoz 30 dkg, darabolt epret vegyítettem, a mixturát enyhén sóztam, cukroztam, gézben felkötve egy éjszakát csepegtettem, a nedvtermelést a kémiára, gravitációra bízva. A levest hidegen tálaltam, némi eperrel, pirított (előtte ressre blansíroztam) spárga fejjel gazdagítottam. Pusztán kíváncsiságból (köszönet Bányai tanárnőnek az ezek szerint hatékony kémia oktatásért) olivaolajat cseppentettem tetejére, melyre még balzsamecetet is helyeztem. De csak az olajos és vizes fázis elkülönülésének demonstrálására. A leves persze ezek nélkül is finom, a nyár kopogtatásával bizton napirenden marad...

 Szamócás paradicsomvíz, tuning.

Szamócás spárga, ruccola ágyon (négyszemélyes adag, előétel)

A spárgát (egy csomag) zacskós módszerrel készítem. A ruccolát (két marék) meglocsolom 1-1 evőkanál méz, balzsamecet, 2 evőkanál olivaolaj keverékével, ráhalmozom a szamócát, spárgát, az öntet maradékát rájuk csorgatom. Éljen a spárga, szamóca harmónia, jövőre újra Veletek! 

Szamócás spárga.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése