2011. október 16., vasárnap

Vargányakrémleves

Köszönhetően az elmúlt napok esőzéseinek és a viszonylagos melegnek, a csarnokban még elcsíptünk egy kis vargányát, idén valószínűleg utoljára. Ez fajtára nézve a vörösbarna vargánya, ősszel is terem. Csak kis méretet árultak, ezért esett a választás a vargányakrém levesre. A tönkök meglehetősen földesek voltak, ezért elveimmel ellentétben megmostam és lekapirgáltam őket.

Vörösbarna vargánya.

A kalapok egy részét kettőbe, négybe vágtam, a többi gombát felkarikáztam. A nagyobb darabokat olivaolajon megsütöttem és félretettem.

Gombafejek.

Ugyanők lesütve.

A visszamaradt olivaolajban fél fej, apróra vágott hagymát dinszteltem, majd rádobtam a karikázott gombát. Só, frissen őrül bors, majd puhára pároltam. Felöntöttem ½ liternyi húslevessel, ment bele 2 dl főzőtejszín. Összeforraltam, turmixban ledaráltam. Ment vissza a tűzre egy forralás erejéig, majd beledobtam egy marék, durvára vágott petrezselymet. Tálaláskor mehet rá adagonként pár darab sütött gomba, némi frissen őrölt borssal, pár csepp olivaolajjal díszítettem. Jó volt.

Vargányakrémleves.


P.S. Gombaszakértői információk alapján a felhasznált gomba hivatalosan tölgyfa érdestinóru. Átkom az árusra, de a leves így is jó:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése