2012. január 1., vasárnap

BUÉK!

Az új év szinte kötelezően lencsével indul, a növény a pénzt, bőséget szimbolizálja, értekezett róla korábban a blog is. Vannak olyan vélemények is, miszerint a dolog csak akkor működik, ha közben piros zoknit, vagy harisnyát viselünk. Ez idén elmaradt, viszont érvként felfogható a jövő évi salátakészítés mellett. A hasonló receptekkel valószínűleg Dunát lehet rekeszteni, ettől még közzéteszem saját verziómat.

Újévi lencsesaláta

Alapként a puy lencse aranytartalékból vettem 20 dkg-t, egy órára beáztattam. Korábban puhára főztem egy füstölt libacombot, a főzőlevében, babérlevél, fokhagyma és néhány egész bors társaságában 15 perc alatt roppanósra készítettem a lencsét. Leszűrtem, még melegen hozzákevertem egy fej, korábban lesózott, karikázott sonkahagymát, egy citrom levét. Amint kihűlt, hozzátettem a rostjaira tépett combot, vékonyra szelt zellerszárat és egy fél grapefruitot, lehártyázva, kockázva (Míg a hagyományos zellernél a gumót fogyasztjuk, a szárzeller gumóját nem lehet megenni, itt a levélnyelek ehetőek. Ezek a 30-40 cm hosszú, 3-4 cm széles, ropogós, húsos részek lédúsak, kellemes, enyhén borsos ízűek. Színük lehet fehér, világossárga, zöld, pirosas és csíkos is. A belső leveleket a zeller szívének is hívják, ezek a legfinomabbak. A halványítás egyébként úgy zajlik, hogy a növekvő zellerszárat földdel eltakarják vagy eleve mély árokba vetik, így a napfény hiánya miatt elveszíti sötétzöld színét, és íze is kevésbé erőteljes.) Egy citrom levéhez ment a fél grapefruit lé, csipet só, bors, cukor, majd az öntetet habosra kevertem 6 evőkanál olivaolajjal. A füstös, citrusos ízek, a szárzeller fanyarsága sokat dob a lencse semleges ízén, összességében kellemes saláta jön létre.

Lencsesaláta, füstösen, citrusosan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése